Wyobrażaj sobie konkretne, realne sytuacje

Nie warto snuć marzeń o czymś, co ma się wydarzyć w jakiejś bliżej nieokreślonej przyszłości. Myśl o tym, co możesz umieścić w realnym kontekście. Thomas Fatjo miał dopie­ro 36 lat, gdy zdążył już z 500 dolarów oraz sfatygowanej śmieciarki zrobić największe krajowe przedsiębiorstwo oczyszczania miast i utylizacji odpadów stałych. On sam przypisuje swój sukces w wielkiej mierze temu, co nazywa ?twórczym marzeniem”.

I tak na przykład – pisze Fatjo – w początkowej fazie rozwoju pierwszego przedsiębiorstwa śmieciarskiego, założonego w Houston, lubiłem wyobrażać sobie cię­żarówki, całą eskadrę niebieskich ciężarówek, jak mglistym porankiem wyruszają z parkingu na ulice na­szego miasta. W wyobraźni wprost widziałem te samo­chody sunące ulicami Houston i uwijających się przy nich ludzi.

Była to pora marzeń. Nie poświęcałem tego czasu planowaniu konkretnych posunięć, kalkulowaniu me­tod, którymi można by te fantazje wcielić w życie. Nie, przed oczami miałem wciąż obraz celu.

Zaangażuj wszystkie pięć zmysłów

Aby zasmako­wać wizji spełnianych planów i przygotować się psychicz­nie do akcji, staraj się zaangażować wszystkie swoje zmy­sły w trakcie budowania wizji, tak by zawierały jak naj­więcej konkretnych szczegółów. Usłysz dźwięki dobiega­jące z miejsca akcji, doświadczaj uczucia triumfu, spróbuj złowić w nozdrza zapach realizującego się właśnie sukce­su. Przypuśćmy na przykład, że ktoś nie czuje się pewnie w większym towarzystwie. Ten ktoś powinien wyobrazić sobie najbliższe towarzyskie spotkanie, gdy znajduje się w salonie wśród gości, a z sąsiedniego pokoju dobiega go śmiech i okrzyki rozbawionych dzieci. Dobrze będzie po­patrzeć dłuższą chwilę na prześliczne bukiety kwiatów, chłonąc ich delikatny zapach, pokosztować przygotowa­nych potraw i wreszcie zobaczyć siebie w doskonałym nastroju, swobodnie i pewnie prowadzącego miłą konwer­sację.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.